Rode iPhones vragen aandacht voor de strijd tegen hiv

20 februari 2020
(RED) iPhone redt levens
Anker

[]

Je hebt ongetwijfeld enkele rode iPhones zien passeren op onze Valentijnspagina, maar van waar komt nu die rode kleur?

Anker

[]

Koop een rode iPhone en red levens!

Wat is PRODUCT(RED)?

De opvallende rode kleur is het gevolg van een samenwerking tussen Apple en (PRODUCT)RED, een hulporganisatie die instaat voor de belangen van hiv- en aidspatiënten in Afrika.

De kleur rood is een teken geworden van bewustwording en steun voor mensen die met hiv of aids leven en moet de verkoop van de iPhone de nodige duw in de rug geven. Een groot deel van de opbrengst van iedere verkochte rode iPhone gaat dan ook naar het goede doel.

Lees hier meer over de opbrengst van het goede doel.

Anker

[]

(RED) werd in 2006 opgericht door U2-zanger Bono en ONE-activist Bobby Shriver en werkt samen met bedrijven zoals Microsoft, Dell, Apple Inc., Starbucks, Nike, Emporio Armani, Hallmark enz.

De samenwerking met (RED) heeft in 13 jaar al meer dan 200 miljoen euro opgeleverd voor het financieren van hiv/aidsprogramma’s in Afrika ten zuiden van de Sahara.

Met die opbrengst financieren ze de ontwikkeling van tests en medicijnen, onder andere om te voorkomen dat hiv overgaat van de moeder op het ongeboren kind. Eén pil per dag kan het risico op hiv-besmetting tijdens de zwangerschap tot bijna nul terugbrengen. In het jaar 2000 werden er elke dag 1200 baby’s met hiv geboren. Nu zijn dat er 400 per dag.

Steun (RED) in de strijd en schaf een rode iPhone aan!

rode collectie van iPhone: strijd tegen aids
Anker

[]

Wereld Aids Dag

Hiv komt uiteraard niet alleen in Afrika voor, ook in België krijgen nog altijd gemiddeld 2,4 Belgen per dag te horen dat ze besmet zijn met het virus. In totaal leven in ons land bijna 20 000 mensen met hiv.

Wereld Aids Dag vindt plaats op 1 december en staat volop in het teken van solidariteit met patiënten met hiv. In deze periode kleurt Apple dan ook zijn App Store rood.

Wereld Aids Dag begon voor het eerst in 1988 en is één van de acht campagnes die de Wereldgezondheidsorganisatie opzet om aandacht en geld te vragen voor de problemen omtrent aids. Ieder jaar wordt er een specifiek thema uitgekozen.

Wil je je steun betuigen aan al deze ongelukkigen dan kan bij je vakman in de buurt bijvoorbeeld een rode iPhone kopen.

Anker

[]